top of page
  • תמונת הסופר/תIra Fradkin

איך ליצור עיצוב יוקרתי - 5 טיפים שימושיים

לפני שאתם נבהלים מהמילה יוקרתי, אציין שיוקרתי לא חייב להיות יקר. מהות העיצוב היוקרתי נמצא בהתאמה אישית. בעיצוב יוקרתי כל פרט משמש מטרה ספציפית וכולם יחד משרתים את הלקוח. כשלקוחות פונים אלינו לעצב את ביתם אנחנו עושים מחקר מעמיק, מי הם הלקוחות, מה הצרכים שלהם היום ואיך החיים שלהם יראו בעוד מספר שנים. זה מאפשר לנו לתפור להם בית בצורה מדוייקת ולבחור את הצבעים והטקסטורות שישדרו לא רק פונקציונליות אלא גם יוקרה. אז הנה 5 טיפים ליצירת עיצוב יוקרתי כשמעצבים את הבית

1. תכנון מדויק לפרטי פרטים - כמו שכבר ציינתי מחקר ותכנון הם הבסיס לכל עיצוב מוצלח. במיוחד כשרוצים ליצור אווירה של יוקרה ורמה גבוה של עיצוב. אנחנו בסטודיו עובדים עם שאלוני לקוח שעוזרים לנו לדייק את הלקוחות שלנו ואף גורמים להם לגלות על עצמם דברים. כשמדובר בתכנון מדוייק אנחנו יורדים לרמת הווים באמבטיה, לרמת הידיות בארונות ולרמת המסילות בארונות הבגדים. שום דבר לא נשאר להחלטת בעלי המקצוע, אלא מתוכנן מראש לפי הסטנדרט הגבוה שלנו.


2. בחירת חומרים וצבעים - ברור לכולנו שבסופו של דבר אנשים הכי נהנים ממה שהעין שלהם רואה והיד שלהם מרגישה. אנחנו חווים עיצוב דרך החושים שלנו ולכן השקעה בצבעים וטקסטורות כל כל חשובה. מה שמבדיל עיצוב יוקרתי מעוד דירה מעוצבת היא שמירה על רמת צבעים יחסים מונוטונית. בעיצוב כזה אנחנו יוצרים עושר של טקסטורות בגוונים אחידים. למשל, ניתן לשלב באותו חלל גוונים של בז' עם עץ בהיר בגוון דומה ועם טיח בגוון בז'. כדי לשבור את המונוטוניות נרצה להוסיף מסגרות או אלמנטים עדינים של ברזל שחור או בגוון פליז (דמוי זהב). ניתן גם להשתמש בשיש מיוחד עם טקסטורה בעלת נוחות.


3. ריהוט ונגרות - אולי הדבר העיקרי שמבדיל בין עיצוב יוקרתי לעיצוב רגיש הוא פרטי נגרות יחודיים. יכולת של מעצב ולקול יחד להביא לידי ביטוי פנטזיות בחלל יכולה ליצור עיצוב יחיד במינו. כשאנחנו מתכננים נגרות בסטודיו, אנחנו משקיעים המון זמן בכל פרט כדי שמצד אחד הוא ישרת את הלקוח ומצד שני יצור אווירה יחודית בחלל. גם לריהוט יש משמעות חשובה, לבחור פרט ריהוט אחד או 2 יחודיים יכול לגמרי "לעשות את כל החלל". ריהוט יחודי בבתים יוקרתיים הרבה פעמים משרת מטרה אומנותית בנוסף לפונקציה הרגילה שלו.

4. חללים פתוחים ומרווחים - יש להשתדל ליצור חלל פתוח ומרווח בעיקר באזורים ציבוריים כמו סלון ומטבח. תחשבו תמיד על הנוף שתראו מכל פינה לפי הפונקציה שלו. ככל שזווית הראיה תיהיה יותר רחבה כך תחושת החלל תיהיה מרווחת יותר. במידה מדובר בחלל קטן יחסית ניתן להאיר אותו עם תאורה מלאכותית. פה ממש צריך מומחה, מכוון שתכנון התאורה הוא אחד הדברים המורכבים והמשפיעים ביותר על תחושת החלל. בעיצוב יוקרתי אנחנו שמים דגש על סצנריו שונים להארת החלל. אנחנו עושים הדלקות נפרדות לפי רמת אור שנרצה בכל סצנריו. למשל, בערב כשנרצה להרגיע את הבית ולהכין את האווירה לשינה, נדליק אור הקפי חלש יותר ונכבה את האור המרכזי השותף.


5. לחשוב בגדול - אנשים שבוחרים בעיצוב ברמה גבוה ניגשים לכל הפרויקט נמקודת מבט שונה. הם חושבים בגדול ושמים לרגע את הכסף בצד. זה לא אומר שיש להם תקציב בלתי מוגבל, הם פשוט לא נותנים לתקציב להגביל אותם. כדי לחשוב כמו אנשים כאלה צריך לחלום בגדול, לשפוך את כל הפנטזיות על הדף, זה לא עולה כסף. דמיינו את החיים שלכם כפי שהייתם רוצים שם יהיו בעוד כמה שנים, דמיינו כל פינוק שתרצו בבית. כשתתחילו לתכנן תעשו הכנות לכל הפנטזיות שלכם, בשלב השיפוץ זה יעלה לכם הרבה פחות מאשר לעשות זאת אחר כך. הכנו כאלה יכולות לכלול נקודות חשמל, נקודות תאורה או נקודות אינסטלציה. כך התשתית לחלום שלכם תיהיה כבר מונחת וכשיתאפשר להגשים אותו זה יהיה הרבה יותר פשוט.


זהו להפעם, אני מקווה שהפוסט יעודד אתכם ליצור סביבה נעימה ברמה גבוה אצלכם בבית . תזכרו שלמעצבים מנוסים כמונו יש עוד הרבה דרכים ליצור עבורכם יוקרה בחיי היום יום. אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה אז צרו קשר עוד היום לפגישת הכרות.


22 צפיות0 תגובות
bottom of page