top of page
  • תמונת הסופר/תIra Fradkin

7 כללים חשובים לבחירת קבלן שיפוצים

לאחרונה שוחחתי עם אחד הקבלנים שאני הכי מעריכה בתחום השיפוצים וניהול פרויקטים, צפריר יצחקי. עשינו יחד כמה פרויקטים ובכל פעם נוכחתי לגלות אדם שלא מתפשר על הדברים החשובים. בשיחה דיברנו על כמה חשוב לבחור מעצב/ת פנים או אדריכל/ית טוב ובאותה מידה חשוב גם לבחור את הקבלן הנכון. שני אלו ילוו את הפרויקט לאורך הזמן ויצטרכו לתקשר אחד עם השני באופן שוטף.

צפריר הדגיש בפני כמה חשוב שהמעצב יהיה זמין לשאלות של אנשי השטח וכמה זה קריטי עבורו בעבודה היום יומית.

אני מצידי, הסברתי לו כמה חשוב עבורי שהאמון בין לקוח-קבלן -מעצב יהיה ברמה גבוה מכיוון שמתקבלים המון החלטות בשטח, חשוב שהלקוח יסמוך על אנשים שעובדים על הפרויקט שלו.

כמובן כשלא נבנה אמון כזה, יש מעורבות גדולה יותר של הלקוח ולכן, יכול להיות מצב של עיכובים, החלטות לא נכונות, שינויים תכופים לתכנון ועוד הרבה תקלות שעולות המון כסף וכמובן זמן יקר.

אז הפעם אני רוצה לתת לכם כמה טיפים איך לבחור קבלן טוב לפרויקט שלכם, כאשר האמון הוא הבסיס לעבודה טובה.


1. תקבלו המלצות מאנשים שחווי באופן אישי את העבודה של הקבלן ויודעים לתת לכם דעה כנה לגביו. דעה כנה יכולה להיות לא רק ש"הכל טוב והקבלן הוא אחלה גבר". זאת מבחינתי לא המלצה. תדרשו לשאול באיזה מצבים היה קשה לעבוד איתו? האם עמד בלוחות זמנים? האם הפינישים היום לשביעות רצונם? האם הרגשתם שאתם שאפשר לסמוך עליו?

2. תפגשו עם הקבלן לפחות פעמיים לפני שסוגרים איתו. זאת נקודה חשובה כי מעבר לכך שאולי הוא עושה עבודה מדהימה, חשובה שברמה האישית הוא בן אדם שנוח לתקשר איתו. חשוב גם להבין כמה ניסיון יש לו ובאיזה פרויקטים הוא מתמחה. נהלו שיחת היכרות מעמיקה ככל הניתן.

אסתייג ואומר שלרוב השיחות הן מאוד חיוביות כי כל אחד רוצה לעשות רושם, אבל עם קצת אינטליגנציה רגשית אפשר להבין אם יש חיבור.

3. תלכו לראות פרויקטים שעשה הקבלן. גם אם אתם מחפשים לשפץ דירה והקבלן לוקח אתכם לראות משרדים שעשה, זה בסדר ואפשר ללמוד הרבה מזה. שימו לב לגימורים, שימו לב למורכבות של הפרויקט,תשאלו שאלות לגבי הצוות שיעבוד על הפרויקט.

4. חשוב שלקבלן יהיה צוות קבוע שעובד איתו הרבה שנים. אנשים שיודעים איך הקבלן מצפה לקבל מהם את העבודה ואיזה רמת איכות הוא שואף. קבלנים שמביאים ומחליפים פועלים או אנשי מקצוע, הרבה פעמים נאלצים לעשות עבודה פעמיים כי הדברים לא תוקשרו נכון.

5. הקבלן צריך לתמחר את הפרויקט לפי תוכניות, ביקור בשטח וכתבי כמויות. אני הרבה פעמים מעודד את הקבלנים בשלב הזה לשאול כמה שיותר שאלות ולעלות נושאים שלא הוזכרו בתוכניות אך נראים להם הכרחיים. קבלן טוב יתן פידבק איכותי ויראה דברים שלפעמים מעצב או אדריכל פיספסו.

6. בחוזה מול הקבלן שימו לב שהוא נותן אחריות לשנים קדימה. אם נעשתה עבודה איכותית בשטח, במיוחד בתשתיות, אין סיבה שלא תקבלו אחריות ל 3-7 שנים. כמו כן, צפריר סיפר שהוא לרוב עושה חוזה שהוא לטובת הלקוח בהרבה מאוד מובנים כולל תשלומי קבלן. הוא לא רוצה להיות תלוי בכסף של הלקוח במהלך העבודה לכן הרבה פעמים את רוב השכר טרחה לוקח לקראת סוף הפרויקט.

7. תבינו את ההבדל בין קבלן שמנהל את הפרויקט מ א-ת לבין קבלן שהוא רק עושה עבודת שיפוץ. ההבדל הוא משמעותי ביותר עבור הלקוח:

א. קבלן שמנהל את הפרויקט יעלה לכם יותר בכסף אבל יחסוך לכם הרבה זמן וכאב ראש.

ב. קבלן שמנהל את הפרויקט ישאר יותר זמן בפרויקט שלכם גם אחרי שפועלים שלו סיימו. וימשיך לנהל

אספקות ריהוט ואביזרים נלווים שלא קשורים אליו ישירות.

ג. קבלן שמנהל את הפרויקט יביא איתו את רוב בעלי המקצוע ויקח על עצמו את האחריות על טיב

עבודתם.

ד. קבלן רגיל יבצע את הכתוב בתוכניות וימסור את הפרויקט. לרוב הוא לא יהיה זמין לכל האספקות ובעלי

המקצוע שלא קשורים אליו.

אני רוצה לציין, לקראת סוף הפרויקט הלקוח מתחיל להתעייף והפרויקט ירגיש כאילו הוא נמרח. זה קורה ב 100% מהפרויקט כי כולנו בני אדם. כשיש אנשים שסומכים עליהם ויש תיאום ציפיות נכון, אפשר לישון בשקט שהפרויקט יסתיים בזמן. הפינישים לרוב נמשכים גם אחרי שהלקוח עבור לגור בבית ויש אי נוחות מסוימת אבל זה זמני.

אחרי שכל האבק שוקעה מתגלה בית חלומותיכם שתוכלו להנות ממנו הרבה שנים קדימה.


בואו ליצור את הבית המושלם שלכם. אצלי בסטודיו DUO לעיצוב ואדריכלות פנים מתכננים ומעצבים את החלומות שלכם למציאות בלתי נשכחת. השאיפה שלנו היא להכניס לכם אושר לחיים דרך עיצוב פנים יפה ונוח. אנחנו מתממחים בשיפוצים של בתים, דירות ואפילו בבניה חדשה. אצלנו תמצאו צוותים מקצועים וקבועים של בעלי מקצוע מכל הסוגים. פנו אלינו עוד היום ליצירת בית חלומותיכם.



אירה פרדקין | מעצבת פנים

054-233-8587





25 צפיות0 תגובות
bottom of page